Bastard (11 months)

Fizjoterapia jest z powodzeniem stosowana w medycynie ludzkiej od wielu lat, a od lat 70tych ubiegłego stulecia potwierdza się jej korzystne działanie na organizm człowieka. W medycynie weterynaryjnej fizjoterapia jest powszechnie stosowana na świecie od 20 lat, natomiast w Polsce wciąż jeszcze jest słabo rozwinięta i niewielu właścicieli zwierząt domowych jest świadomych o jej istnieniu.

Kim jest zoofizjoterapeuta i kiedy się do niego udać?

Zoofizjoterapeuci są osobami, które ukończyły kurs „Fizjoterapii małych zwierząt” (psów i kotów). Zoofizjoterapią zajmują się również lekarze weterynarii oraz fizjoterapeuci ludzcy, po odbyciu specjalnego szkolenia. Zoofizjoterapeuci zajmują się leczeniem schorzeń narządu ruchu (ortopedycznych), a także neurologicznych. Na pierwszej wizycie u zoofizjoterapeuty klient powinien przedstawić historię choroby swojego pupila. Zostaną mu zadane pytania dotyczące objawów choroby, jej rozwoju, samopoczucia zwierzęcia. Po obserwacji i badaniu klinicznym terapeuta (w porozumieniu z lekarzem prowadzącym) podejmuje decyzję co do metod leczenia oraz częstotliwości zabiegów.

Czym jest zoofizjoterapia?

Na zoofizjoterapią składają się masaż, kinezyterapia i fizykoterapia.
Zalety fizjoterapii

• Fizjoterapia jest całościowym spojrzeniem na pacjenta: chodzi o wyleczenie chorego a nie o wyleczenie choroby, np. wyleczenie pacjenta cierpiącego na artrozę, a nie wyleczenie artrozy
  • Jest techniką nieinwazyjną
  • Działa bezpośrednio na chorą tkankę
  • Wymaga zaangażowania i udziału właściciela zwierzęcia
  • Stanowi środek prewencyjny przed urazami.